Endelig

Skjermbilde 2013-10-06 kl. 12.38.02

Vi er flere som har ventet lenge på nettstedet Harvest, hvor noen av landets dyktigste journalister skal skrive meningsfull journalistikk om naturen, menneskets forholdet til naturen, turer og de små og store tingene i livet.

Harvest er et magasin om naturen og menneskers forhold til den. Vi ser på Harvest som et leirbål – et sted for gode historier og deling av kunnskap. Vi ønsker leserne med oss. Til å lytte og til å bidra med egne historier.
La oss komme oss ut – og åpne naturen for så mange som mulig.

Fredag ble magasinet lansert. Jeg har ikke rukket å lese så mye ennå (jeg har endelig begynt å samle inn data til masteroppgaven min, derfor det har vært stille her i det siste. Det er superhektisk og gøy, jeg gleder meg til å kunne skrive mer om hva jeg holder på med etter hvert), men førsteinntrykket er så fint, så fint. Odd Nordstoga som synger akustisk i regnet. Og hvorfor har vi så lite tid, når vi ikke jobber mer enn før?

Likevel er hele vår kultur gjennomsyret av tidsnød. Hverdagsmaten må først og fremst være rask å lage. Vi snakkes, sier vi, mens vi snakkes. Vi må snart møtes. Men akkurat nå er det litt mye. Mange tar ikke telefonen, kommuniserer kun via sms. Reisevei får stadig større betydning for hvor folk kjøper hytte (ifølge Prognosesenteret). Folk kjøper stadig mer fritidsutstyr, men får sjelden brukt det. – Simen Tveitereid, i essayet «Tid er penger»

Egen ut av byen-spilleliste er det her også.
Og dere, sjekk ut Harvest på bildestrømmen tumblr også. Jeg blir helt turyr av å se på bildene her.
Skjermbilde 2013-10-06 kl. 12.42.54
Legg igjen en kommentar

