God morgen!

DSC_0097
Jeg har lenge vært skeptisk til sånne knall grønne, oransje og røde hjemmelagde juice. Det lyser helsefreak og sunnhetstyranni på lang vei, noe jeg ikke helt identifiserer meg med. Dessuten har jeg trodd at dette er noe man drikker fordi det er sunt, ikke fordi det er godt. Men etter å ha blitt servert juice av agurk, spinat, ingefær eple av en venninne, ble jeg frelst og  kastet meg på bølgen, gitt. Det er jo supergodt og friskt, og en enkel måte å bruke rester av spinat, gulrot, melne epler eller hva det måtte være. Til nå har jeg eksperimentert med grønne og oransje farger. Den grønne får meg til å føle meg som en superkvinne, og den oransje er ekstra god nå som høstforkjølelsen har tatt meg.

Dette er bare omtrentelige ingredienser. Prøv deg fram! Jeg bruker en stavmikser og får derfor en ganske tjukk guffe. Er du så heldig å ha juicemaskin, blir det sikkert enda bedre.

Grønn

  • 1/4 agurk, i biter
  • 1 eple, skrelt og i biter
  • En neve spinat
  • En ingefærbit
  • 1/2 stangselleri
  • Saften fra 1/2 sitron
  • Isbiter

Oransje

  • 1 gulrot, skrelt og i biter
  • 1 eple, skrelt og i biter
  • En ingefærbit, jeg brukte ca. 2 cm
  • Saften fra 1/2 sitron
  • Litt vann
  • Isbiter

DSC_0089

  1. Skjær grønnsakene i biter. Du må ikke skrelle dem først, det kommer an på hva du foretrekker.
  2. Mos alle ingrediensene sammen med en stavmikser eller i en blender. Ha i så mye vann du trenger for at det kan moses til en masse og at det blir passe tjukt å drikke. Du kan evt ha i litt juice også, men det er sunnere uten.
  3. Hvis du ønsker en søtere juice, kan du ha i litt honning.
  4. Nyt!

Epler som har blitt melne og skrukkete kommer til sin rett i juice.

DSC_0020

Oransje guffe gjør inntasting av spørreskjemaer i SPSS til en lek.

IMG_7248

Legg igjen en kommentar

